Головна » Файли » Плани-конспекти » 6 клас |
Географічні координати
06.11.2013, 00:38 | |||||||||||||
Тема. Географічні координати Мета: сформувати поняття «географічна широта» та «географічна довгота»; розвивати первинні практичні навички визначення географічних координат точок; удосконалити вміння працювати з географічними картами атласу. Обладнання: підручники, атласи, настінна карта півкуль, глобус, мультимедійна презентація. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Опорні поняття: меридіани, паралелі, дуга, градус, коло. Базові поняття: географічна широта, географічна довгота, географічні координати. Зміст уроку I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань і вмінь. Прийом «Інтелектуальна розминка». • Що таке меридіани? • Якою є протяжність меридіана в градусах? у кілометрах? • Якою є протяжність паралелі в градусах? у кілометрах? • Які напрямки вказують меридіани? паралелі? • Що таке градусна сітка? • Для чого, на вашу думку, на глобусі та картах нанесено градусну сітку? Прийом Гра «Вірю — не вірю». • Чи вірите ви в те, що в кожній точці земної поверхні меридіан спрямований на північ і південь? • Чи вірите ви в те, що всі точки, розташовані на певній паралелі, знаходяться на однаковій відстані від екватора? • Чи вірите ви в те, що довжина 1° у кілометрах на паралелі — величина стала і дорівнює близько 111 км? • Чи вірите ви в те, що через будь-яку точку земної поверхні можна провести паралель і меридіан? • Чи вірите ви в те, що за допомогою градусної сітки можна визначити точне місце розташування? IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності. Прийом «Проблемне питання». Минулого уроку ви дізналися про меридіани та паралелі, що утворюють градусну сітку. Завдяки градусній сітці можна визначати напрямок, вказувати положення частин територій, об’єктів. Однак головною таємницею градусної сітки є її здатність точно вказувати на розташування об’єкта на поверхні Землі. Сьогодні на уроці ви нарешті розгадаєте цей головний секрет. В який же спосіб за допомогою градусної сітки можна знайти потрібний об’єкт на карті чи глобусі? IV. Вивчення нового матеріалу. 1. Способи передачі інформації про місцезнаходження точок (слайд 1). Прийом «Мозкова атака» (У результаті будуть названі гра «Морський бій», шахові координати, а головне — зроблено висновок про необхідність для знаходження об’єкту як мінімум двох цифрових характеристик.) 2. Формування понять «географічна широта» та «географічна довгота» (слайд 2,3.) Для більш наочного розуміння «широти» і «довготи» слід відзначити, що ці поняття виникли ще в сиву давнину для опису розмірів Середземного моря. Його протяжність із заходу на схід удвічі більша, ніж з півночі на південь. Тому відстань із заходу на схід, що відповідає довжині моря, почали називати довготою, а відстань з півночі на південь, яка відповідає ширині,— широтою. ![]() 3. Визначення географічних координат. Пояснення правил відліку географічної широти (слайд 4-7). Вправа-тренажер «Знаходження географічної широти». Пояснення правил відліку географічної довготи (слайд 9-11). Самостійна робота (слайд 12, 13) - І варіант визначає географічні координати об’єктів східної півкулі, - ІІ варіант — західної півкулі. Київ 50° пн.ш 31°сх.д Нью-Делі 28° пн.ш 76° сх.д Пекін 39°пн.ш 117° сх.д вул.Кіліманджаро 3° пн.ш 37° сх.д Сідней 34° пд.ш 151° сх.д Вашингтон 39°пн.ш 78° зх.д Сан-Франциско 38° пн.ш 122° зх.д вул.Котопахі 1° пд.ш 77° зх.д Буенос-Айрес 35°пд.ш 58° зх.д 4. Пояснення правил знаходження географічних об’єктів за їх координатами (слайд 14). Прийом «Картографічний практикум». За фізичною картою світу визначте географічні об’єкти за їх координатами (слайд 15,16).
V. Закріплення вивченого матеріалу Літак вилетів з міста з координатами 38° пн. ш., 121° зх. д. до міста з координатами 42° пн. ш., 74° зх. д. Визначте назви міст, позначте їх на контурній карті, накресліть маршрут руху літака, визначте напрямок його руху та відстань між містами (слайд 17). VI. Підсумок уроку • Що таке географічна широта? • Що таке географічна довгота? • Як саме можна показати розташування об’єкта на поверхні Землі? VII. Домашнє завдання. • Опрацювати текст §16, виконати завдання 1-3,5. Використані ресурси: 1. Бойко В.М., Міхелі С.В. Загальна географія:Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч.закладів. – К.: Пед.преса, 2006.- 272с.: іл., карти. 2. http://vchitel.info/konspekti-urokiv/geografiya/6-klas-geografiya/page/6/ 3. http://www.it-n.ru – Кугут І.А. Презентація «Географічні координати».
| |||||||||||||
Переглядів: 6510 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |